niedziela, 21 sierpnia 2016

Pomidorro - WA :)

Zgłaszam się zgodnie z obietnicą.
I od razu tłumaczę:  jestem w pełni świadoma tego, że pomidorowa jest bardzo popularną zupą i na pewno każdy ma swój ulubiony przepis. Może nawet taki który przekazywany jest z pokolenia na pokolenie jak rosół lub żurek albo grzybowa czy zrazy :)
Ja również miałam ale....teraz mam kolejny który uważam za godny polecenia Wam właśnie :)
No to lecimy z tematem.




Składniki - wywar :
włoszczyzna jak do rosołu ( marchewka, pietruszka - korzeń, por, kawałek selera, kawałek kapusty włoskiej);
1-2 ząbki czosnku;
2 łyżki masła/masła klarowanego;
2 łodygi selera naciowego;
suszony lub świeży lubczyk;
słoik domowego przecieru pomidorowego lub 5 średnich, obranych pomidorów lub puszka gotowych krojonych pomidorów;
2 łyżki koncentratu, gęstego pomidorowego;
śmietanka kremówka 30%/jogurt naturalny;
sól;
pieprz;
sos chilli.

Przygotowanie:
W garnku rozpuszczamy masło. Dorzucamy pokrojoną włoszczyznę, cebulę, seler naciowy oraz sól. Dusimy pod przykryciem do zeszklenia i lekkiego zrumienienia warzyw ok.10-15 min. Po tym czasie dolewamy wody ( ok.1,5 litra) i gotujemy do miękkości. I tutaj mamy dwie drogi: wywar odcedzamy i mamy bazę lub pozostawiamy warzywa i dalej robimy co poniżej :)
Dodajemy pomidory, koncentrat, lubczyk, sos chilli i gotujemy jeszcze ok.10 min. Następnie całość miksujemy na krem. Śmietankę ubijamy i nakładamy na nalaną zupę-krem. Możemy podać z grzankami lub jak ja w tym przypadku: 
z ryżem brązowym bądź lanym ciastem albo z kluseczki.



  Zamiast bitej śmietany można użyć jogurtu / śmietany. 
I tyle albo aż tyle.
Pozostaje mi życzyć Wam smacznego !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz