czwartek, 24 marca 2016

Bon Żur-ek? :)

Kwaśny, intensywny, aromatyczny, czosnkowy. Tak to jest to!!
Czas zakisić... Żur ☺.

1litr wody przegotowanej, ostudzić
1 szklanka (u mnie troszkę więcej) mąki żytniej żurkowej(razowa też super),
Sól,
Szczypta cukru,
3 ząbki czosnku (dla odważnych może być więcej 😀),
Kamionka

Mąka do naczynia, nalewamy wody, myrdamy. Dodajemy czosnek i przyprawy. Nakryć gazą lub czystą ściereczką. I czekamy 😁 wystarczą dwa, trzy dni. Możemy dodać majeranku.



Dla chętnych, przepis na Żur z grzybkiem , po ukiszeniu tego powyżej 😇
A co dla Was jest symbolem nadchodzących świąt?


6 komentarzy:

  1. przyznaję się bez bicia że idę na łatwiznę i kupuję gotowca, zazwyczaj torebkowego - butelkowe dla mnie lepsze bo właśnie kwaśniejsze nie smakują dziatwie. hmm myślę jednak że może w tym roku wypróbuję Krakusa z kartonu ;)
    co do symbolu nie będę oryginalna bo dla mnie jest to jajo - a że jajcara ze mnie to gitez majonez

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwizna wcale nie jest złem. W zabieganiu to skutek uboczny. Choć takie nastawienie tego zakwasu trwało hmmmm 4 min.😊 wiec bardzo zachęcam. Samozachwyt - bezcenny

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie symbolem świąt są jajka, piękne w kolorze cebuli, duuużo czekoladowych jajeczek i babka, koniecznie babka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jajka to podstawa 😊. Kraszanki są piękne 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłabym taki żurek, ale nie mam takiej małej kamionki, moja jest ogromna, a może czas żeby kupić mniejszą. Dzięki za inspiracje. M...sa

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcale kamionka wielka nie jest potrzebna. Moja raczej z tych średnich. Będzie pyszne!

    OdpowiedzUsuń