poniedziałek, 28 marca 2016

Serniczek na francuskim spodzie :)

Nie będę oszukiwać - królową wypieków nie jestem raczej 😊
Może jej biedniejszą krewną 😀. Ale i ja mam tak,  że jak mnie najdzie czasem na słodkie to potrafię popełnić jakieś ciasto.
I tak właśnie "popełniłam" ten sernik. Ot poprostu wszystkie składniki miałam i......
O efekcie przekonajcie się sami ☺


Składniki :
1 kg sera białego mielonego ( wybierzcie ulubiony i pewny z wiaderka lub zmieścić samemu),
5 jajek,
2 1/2 łyżki miodu,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1/2 łyżeczki cukru waniliowego,
1 budyń waniliowy bez cukru,
Opakowanie ciasta francuskiego,
Odrobina aromatu (u mnie pomarańczowy),
Bakalie dowolne (u mnie żurawina, skórka pomarańczowa, rodzynki).
Żółtka ucieramy z miodem, dodajemy ser i miksujemy dodając pozostałe produkty (bez bakalii)  W osobnej misce ubijamy białka na sztywno. Tak ubite białka dodajemy do masy serowej i powoli mieszamy łyżką. Teraz dodajemy bakalie.
Na wyłożonej papierem do pieczenia formie układamy ciasto francuskie tak by wychodziło trochę na brzegi. Teraz dajemy masę serową. Jako że zostało mi jeszcze ciasto francuskie, pozwoliłam sobie ułożyć wycięte z niego paski na wierzchu masy. Tutaj pełna dowolność 😀jak ktoś chce gwiazdki to czemu nie. To nam się ma podobać i smakować nie?
Oki tak przygotowane ciasto wstawiamy do nagrzanego pieca do 180°.

Pieczemy ok. 60 min w temp.180-200 u mnie z termoobiegiem więc trzeba "kukać" i wyrazie czego dostosować temperaturę. Po upieczeniu pozostawiamy w piecu aż ostygnie. Świetnie smakuje wcześniej schłodzone w lodówce. Podawać z owocami i cukrem pudrem (można sobie darować).
Ciasto jest lżejsze, nie ma cukru lecz miód. Myślę że spokojnie można dać go mniej bo bakalie są słodkie. Owszem jest na cieście francuskim ale i bez niego wyszło by fajnie.
Smacznego

Dobra rada: Im lepszy ser tym ciasto bardziej zwarte. Blacha nie powinna być większa niż 25x36.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz