sobota, 26 marca 2016

Jajka z domowym majonezem :)

Jak wspomniano tutaj na blogu jednym z symboli Wielkanocy jest jajo.
Tak u nas również jajko jest lubiane. A jednym ze smaków mojego dzieciństwa było właśnie jajko z majonezem.
Zawsze chciałam go zrobić. I do teraz nie wiem czemu tak długo to odwlekałam. Czego się bałam? Teraz to już nieważne. Polecam gorąco. Majonez

By go ukrecić potrzeba :
2 większe lub 3 mniejsze żółtka,
250 dobrego oleju,
1 łyżka octu winnego (6% u mnie z jabłek ),
1/2 łyżeczki soku z cytryny,
1/4 łyżeczki soli,
1/2 cukru,
1 łyżeczka musztardy ( u mnie z chilli 😈).
Mikser z jedną końcówką 😁
Do wysokiego naczynia dajemy żółtka, cukier, sól i musztardę. Miksujemy żółtka z dodatkami. Powoli dylewamy olej. Po dodaniu ok. połowy, dodajemy ocet z sokiem z cytryny i miksujemy dalej. Teraz dylewamy pozostały olej. Ucieramy aż składniki dobrze się połączą a majonez będzie gęsty i zwarty.
Tadam!!!! Gotowe

Polecam z wspomniany już jajkiem 😘
Smacznego


P. S. Do sałatki sprawdza się równie dobrze ☺.
Rada - przechowywać w lodówce i spożyć w przeciągu 3 dni.
I nie zapominajmy o myciu jaj 😜.


A korzystając z okazji pragnę życzyć  Wam wszystkim czasu spokojnego, rodzinnego, pełnego słońca i spełnionych pragnień. Niech chrzan będzie ostry a babka słodka. Dyngusa mokrego by wam szczęście dopisało i niczego nie brakowało. 💞

2 komentarze:

  1. babka słodka jest. chrzan ostry miarkowanie (taki w sam raz) a i mokry Dyngus był :) dziękuję i wam wzajemnie wszystkiego najlepszego życzę

    OdpowiedzUsuń